czwartek, 7 lipca 2016

CoHo Book Tag


Błagam nie linczujcie, ale muszę się przyznać, że nie przeczytałam jeszcze żadnej książki autorstwa Colleen Hoover... Wiem, że to ogromny błąd, ale po nominacji od Kulturalnej szafy do tego Tagu obiecałam sobie, że coś przeczytam. Będzie to dla mnie ogromną motywacją.
Muszę przyznać, że nad większością kategorii musiałam się porządnie zastanowić, a to nie jest takie proste w upały. Zapraszam Was do tego co powstało.



1. Maybe Someday

Gdybyś mógł stworzyć ścieżkę dźwiękową do wybranej powieści, jaką wybrałbyś książkę i jakiej użyłbyś piosenki?
Muszę przyznać, że chwilę musiałam się zastanowić, przejrzeć książki i posłuchać mojej playlisty. Tym razem wybrałam "Przypadki Callie i Kaydena", co chyba Was nie zaskoczy. No tak, książkę już mam, ale co z soundtrack'iem? Postawię na Jessie Ware i jej "Say you love me". Jeśli tylko wsłuchacie się w słowa piosenki, zobaczycie, że jest niczym wyrwana z głowy bohaterów. Zastanawiam się tylko, który z nich będzie będzie bardziej pasował do wypowiadanych słów, Callie czy Kayden?
Say you love me to my face, I need it more than your embrace... 
czyli Powiedz mi prosto w twarz, że mnie kochasz, potrzebuję tego bardziej niż twoich objęć...                                                                                                                       


2. Pułapka uczuć
Wyzywam cię do napisania czterowersowego wiersza, opisującego twoją ulubioną książkę!😀
Tego, kto to wymyślił po prostu czeka śmierć...

Na górze róże,
Na dole maki,
A w Clary
Kochają się wszystkie chłopaki.

Zdaję sobie sprawę, że drugą Szymborską raczej nie będę, ale przeżyję. Niestety brak mi umiejętności wierszopisarskich. 



3. Ugly Love
Miłość nie zawsze jest ładna, Tate. Książka, która w tym samym czasie rozgrzewa i łamie Twoje serce na kawałki.
Skoro pojawia się już słowo Tate, to czas na mojego książkowego męża, Remingtona Tajfuna Tate'a. Czy ktoś z Was nie słyszał o książce "Real"? Błąd, ogromny błąd. Płakałam, ponieważ żaden z bohaterów nie miał łatwego życia, a na nie to zasługiwał. Myślę, że autorka niczym prawdziwy wirtuoz zagrała na naszych emocjach. Mam nadzieję, że kontynuacja "Mine" trafi jak najszybciej w moje rączki.
4. Losing Hope
Książka, którą chciałbyś przeczytać napisaną z punktu widzenia innego bohatera.
Następna trudna kategoria. Chciałabym chyba przeczytać "Czerwień rubinu" Kerstin Gier z punktu widzenia Gideona. Znamy cało historię tylko z punktu widzenia Gwen, a myślę że męski punkt widzenia mógłby dużo nowego wnieść. Jestem bardzo ciekawa jak wyglądałaby praca dla Loży opowiadana przez niego oraz oczywiście pierwsze spotkanie z Gwendolyn.
5. Confess
Czas, by ocenić książkę po tytule – czas, by wyznać. Wskaż powieść, co do której nikt nie przypuszczał, że skradnie twoje serce – a jednak tak się stało!
Już od początku jakoś nie byłam przekonana do "Baśnioboru" Brandona Mulla. Ukazanie świata w sposób bardzo barwny, magiczne istoty... To nie była moja bajka. Na szczęście znalazły się takie osoby, które niemal siłą wepchnęły mi tą serię do rąk, a teraz ja siłą wciskam te książki innym :D
6. Warren (Maybe Someday)
Większość głównych bohaterów ma najlepszego przyjaciela, który może być albo niesamowicie czarujący, albo… niesamowicie irytujący. Kto jest twoim ulubionym bohaterem/bohaterką drugoplanową? Którego lubisz najmniej?
Ten tag z pytania na pytanie jest coraz trudniejszy... Ale, ale... Doznałam olśnienia! Czytaliście książki o losach Julii? Pamiętacie może pewną bardzo ciekawą drugoplanową postać, przyjaciela Adama? Kenji, mówi Wam to coś? Jego humor był po prostu zaraźliwy, a ironii można się od niego uczyć.
ZAMORDUJĘ cię... – Nie – mówi, celując we mnie palcem. Znowu się cofa. – Niedobra Julia. Nie lubisz zabijać ludzi, pamiętasz? Jesteś temu przeciwna, pamiętasz? Wolisz rozmawiać o uczuciach, o tęczach...
Jeśli o postać nielubianą to zdecyduję się na Simona. Tak, tego z Darów Anioła... Proszę, nie bijcie! Trochę mnie denerwował tym ciągłym wtrącaniem się w życie Clary. Nie rozumiał świata Nocnych Łowców, a i tak się wymądrzał tak, że miałam ochotęgo strzelić!
7. Miles (Ugly Love)
Bardzo często czytamy o bohaterach, którym mroczna, traumatyczna przeszłość nie pozwala pójść naprzód. Czyją przeszłość chciałbyś wymazać, żeby uczynić postać szczęśliwszą? 
Tutaj po raz kolejny mogłabym użyć książki "Przypadki Callie i Kaydena", ale trzeba być oryginalnym😀 A jeśli powiem, że nie chciałabym nikogo uszczęśliwić? Uważam, że każde przeżycie nawet te traumatyczne naznacza nasze życie tak, że dzięki temu jesteśmy kim jesteśmy. Zmienienie przeszłości i ulepszenie życie równa się z odebraniem komuś osobowości. Przynajmniej według mnie... Dlatego chociaż wiem, że czasami boli to może warto przez to przejść?

8. November 9
Książka, w przypadku której dokładnie pamiętasz dzień, w którym ją czytałeś.
Być może uznacie mnie za złą czytelniczkę i złą blogerkę książkową, ale chyba nie mam takiej książki. Ale że tak dokładnie dzień? Nawet przy książkach, które kocham nie pamiętam dokładnie dnia, kiedy je czytałam. Mam naprawdę dobrą pamięć, ale krótką... Rok, porę roku, miesiąc, tak, ale dzień? W życiu.
Bardzo dziękuję za nominację. A teraz czas na mnie. Nominuję:
  • wszystkich, naprawdę wszystkich chętnych do zrobienia tego tagu.
Piszcie w komentarzu kto go zrobił i podawajcie linki. Z chęcią zajrzę. 
Dominika