środa, 31 sierpnia 2016

LBA!

Kolejna historyczna chwila na blogu! Tym razem przyszedł czas na Liebster Blog Award, który pięknie się komponuje z dzisiejszym Dniem Blogów. Traf chciał, że najpierw była jedna nominacja, a potem dołączyła druga, dlatego też wszystko będzie połączone. Jeżeli jeszcze jakimś cudem nie wiecie co to LBA, to już spieszymy z pomocą. Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za " Dobrze Wykonaną Robotę ". Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia.
Mam nadzieję, że jesteście ciekawi. Zapraszamy!


Zaczynamy od nominacji od Natalii i Izy z bloga Book Paradise:

1. Jaka była najgrubsza i najcieńsza książka jaką przeczytałeś/łaś? Wolisz czytać książki dłuższe czy krótsze?

D: Najgrubsza książka... Szczerze powiedziawszy to nie wiem. Książki, które czytam mają zazwyczaj podobną objętość. Od 350 stron do około 600. A najkrótsza to zdecydowanie "Oskar i Pani Róża". Przechodząc dalej to zdecydowanie wolę czytać książki grube, bo książka, akcja, bohaterowie potrzebują czasu. Ale jak książka ma 1200 stron, to uważam, że mogli rozbić na dwa tomy.


S: Najgrubsza? hmmm. Nie wiem. Podobnie jak u Dominiki, książki czytane przeze mnie są podobnej grubości. Natomiast najkrótsza to chyba "Mały książę".
Tak jak u Dominiki, wolę grube książki. Jednak powieść o 700 stronach to trochę za dużo.

2. Wolisz czytać serie czy książki jednotomowe? Dlaczego?

D: Jako, że ostatnio prawie cały czas trafia ma pojedyncze książki, to postawię na serie. Lubię jak coś się dzieje, żyć w świecie, który mi się podoba przez długi czas. Niektóre książki aż się proszą o kontynuację, tyle spraw jeszcze niezamkniętych a tu koniec.


S: Zdecydowanie jednotomowe. Nie lubię tego momentu, kiedy muszę czekać, żeby przeczytać drugi tom. Często jest tak, że nie jest wydana albo nie jest dostępna dla mnie w tym czasie.

3. Jaki gatunek książek czytasz najczęściej a jakiego unikasz?

D: Najczęściej sięgam po fantasy, romanse, obyczajowe i młodzieżowe. Najbardziej unikam kryminałów, thrillerów, bo chyba bym sama na zawał zeszła! To nie na moje nerwy! 


S: Najczęściej Przygodowe i Fantasy. Unikam raczej romansów. Tak wiem, twórczo. Chodzi o to, że inne kategorie są mi obojętne. Mogę jedynie powiedzieć, że lubię czuć nutkę grozy i tajemnicy. Czyli książki z kategorii Kryminalne i Detektywistyczne są też proszone na moją listę ulubionych książek.

4. Jaka była najdłuższa seria książkowa jaką przeczytałaś/łeś?

D: Dobra, nie wiem, muszę sprawdzić...Zazwyczaj nie czytam aż tak długich serii. Najdłuższa liczyła tylko 6 tomów i jest to wszystkim znana i bardzo popularna seria "Dary Anioła".

S: Nie wiem, czy można powiedzieć, że przeczytałem tą serię ale...
Mowa o Zwiadowcach. Dwanaście tomów... Już tłumaczę. Książki czytałem, słuchałem i oglądałem w monitorku. Zaszło mi się z całą serią około 4lat. Szczerze nic nie pamiętam z serii. Przeczytałem ją bo sobie to obiecałem. Naprawdę, nie pytajcie czy mi się podobało. Nie pamiętam nic!

5. Lubisz zbierać/nosić/używać książkowe gadżety? Masz jakieś? Jeśli tak to jakie?

D: Uwielbiam zbierać książkowe gadżety. Mam ich mnóstwo, zawalenie. W specjalnym koszyczku mam mnóstwo zakładek papierowych, ale i magnetycznych, Thumb Thing, kilka kubków z książkowymi napisami, przypinki, no i oczywiście torby płócienne, które kocham, mieszczące wszystkie moje książki, które nagminnie wypożyczam z biblioteki.


S: Lubię je mieć. W swojej mini kolekcji posiadam kilkaset zakładek papierowych, 9 zakładek magnetycznych, jedną zakładkę "sówkę" na gumkę, torby płócienne, plakaty z cytatami autorów,Thumb Thing i przypinki.

6. Jaka książka była tak zła, że miałeś/łaś ochotę wyrzucić ją przez okno? Dlaczego?

D: Po raz kolejny i do znudzenia "Kroniki Tempusu: Królowa musi umrzeć". Dziękuję za uwagę. Przejdę dalej.


S: Emmm. Nie wiem. Nie hejtuje książek od jakiegoś czasu. Nie zrobię też wyjątku tutaj. Next pls!  

7. Czy będąc dorosłą/łym czytałeś/łaś jakieś książki dla dzieci? 
Jeśli tak to jakie?

D: Tak, przyznaję się. Czytam książki dla dzieci. Zdarza mi się dość często. Głównym powodem jest mój młodszy o 10 lat brat. Choć chyba nie mogę się nazwać dorosłą. A wymienić, nie wymienię. Nie zliczę ile mamy już przeczytanych, więc i tytułów nie pamiętam.


S: Oczywiście! Jak ktoś już może zauważył jestem wciąż
dzieckiem. Polubiłem książki Wydawnictwa CzyTam. Chętnie sięgnę po każdą ich nową powieść. Muszę przyznać, że najbardziej urzekła mnie książka "Jedyny i Niepowtarzalny Ivan". Polecam! 


8. Jaka jest najgorsza, twoim zdaniem, ekranizacja książki jaką czytałaś/łeś?

D: Drodzy państwo fanfary proszę... "Dary Anioła: Miasto kości". To było tak tragiczne, a aktorzy mi się tak nie podobali, że masakra. Już dużo bardziej lubię serial i nawet zmęczę jeszcze nie do końca wykształconą grę aktorską Kat. Co prawda, utknęłam na piątym odcinku i nie wiem, kiedy nadrobię zaległości :)


S: Przepraszam. Jedyna ekranizacja książki, która przychodzi mi teraz na myśl to Opowieści z Narnii: Książę Kaspian. Muszę przyznać, że książka jest o niebo lepsza. Nie wiem czemu ale film kompletnie nie przypadł mi do gustu. 

9.  Jaki bohater książkowy jest twoim ulubionym? Dlaczego?

D: Macie czas? Usiądźcie, odprężcie się, weźcie sobie coś do jedzenia i picia i zaczynamy! Nie no, żartuję. Ograniczę się, do mojego ostatniego obiektu zainteresowań. Roth z "Ognistego pocałunku". Tu nie trzeba więcej słów. I tak będzie recenzja za jakiś czas, także jeszcze zobaczycie. 


S: Ostatnimi czasy moim bohaterem książkowym jest Apollo z książki Apollo i boskie próby: ukryta wyrocznia. Na początku to było straszne chamidło, ale z czasem zmienił się. Stał się pokorny.

10. Jakiej postaci książkowej szczerze nie lubisz? Dlaczego?

D: Nie odpowiem. Ja wszystkich lovciam, nawet jeżeli oni o tym nie wiedzą, nawet jeżeli ja o tym nie wiem, ale kocham. Choć czasami postacie mnie irytują, nie wymienię nikogo.


S: Od początku nie przepadałem za rudą małpą z trylogii Labirynt... Grrr.

11. Zdarzyło ci się czytając/oglądając książkę/film bardziej polubić czarnego bohatera niż tego dobrego? Jeśli tak to z jakiej książki/filmu był to bohater?

D: Potrzebuję chwili. Jeżeli Rotha można uznać za zły charakter... Nie, ja go tak nie uważam. Hmm, pewnie się takie momenty zdarzały, ale teraz mam kompletną pustkę w głowie.


S: Tak. Zdarzyło się. Jednym z takich bohaterów jest Draco Malfoy. Jedna z moich ulubionych postaci.

Przejdźmy teraz do drugiej nominacji od Natki z bloga ArtGirl12

1. Jaki jest Twój ulubiony cytat?

D: Nienawidzę takich pytań. Takich cytatów mam mnóstwo. Mogłabym Was teraz zasypać nimi, ale jako osoba dobroduszna wymienię jeden :) Choć pamiętajcie wcale nie ulubiony. 

-Nie zakochałeś się jeszcze we właściwiej osobie?
-Niestety, moją jedyną miłością pozostaję ja sam.

-Przynajmniej nie martwisz się odrzuceniem, chłopcze.

-Niekoniecznie. Od czasu do czasu się odtrącam, żeby było ciekawiej.

S: Uwaga. Jeden z cytatów mojego ulubionego autora z książki "Apollo i boskie próby: Ukryta Wyrocznia" 


-Meg wygląda na fajną. Zdążyła już walnąć Connora Hooda między oczy i kopnąć Shermana Yanga w jaja.

-Co zrobiła?
-Da tu sobie świetnie radę. Czeka na ciebie na zewnątrz...


2. Twój ulubiony autor + dlaczego akurat ten? 

D: Po raz kolejny mogłaby trochę powymieniać. Między innymi Cassandra Clare, za niezwykły humor, Jennifer L. Armentrout za piękne postacie, Agnieszka Lingas-Łoniewska za odnalezienie się w każdym gatunku, Magdalena Witkiewicz za jej życiowe historie, Rick Riordan za historię w najlepszym wydaniu, Kersin Gier za pokazanie, że niemieccy autorzy też potrafią pisać. Jeszcze kilku autorów na pewno by się znalazło.


S: Moim ulubionym autorem jest znany wszystkim Rick Riordan. Za co? Za jego niesamowity styl pisania. Poczucie humoru tego pana jest niesamowite! 😂😊🔥

3. Dlaczego piszesz bloga?


D: Myślę, że ogromnie oryginalna nie będę. Chciałam się podzielić wrażeniami z licznie przeczytanych książek. Odczuwałam potrzebę opowiedzenia o książce, ale chyba też potrzebę pisania. Bo gdybym nie lubiła pisać recenzji by nie było. Teraz blogowanie również stało się moją ogromną pasją obok czytania. W tym momencie nie wyobrażam sobie tez tego życia. Nie wiem co bym robiła.


S:To dobre pytanie. Lubię dzielić się swoją pasją, jaką jest czytanie. W szkole nie mam z kim się nią dzielić. Z Dominiką nie gadamy o książkach, tylko o blogu. Tutaj mam wrażenie, jakbym mówił do ludzi, którzy myślą podobnie do mnie.

4. Co jest w książce/jej pisaniu najważniejsze?

D: Pasja. Nawet jeżeli nie będzie bardzo oryginalnej fabuły, a książka nie dostanie Literackiej Nagrody Nobla, a będzie widać pasję, chęć pisania to czytelnicy to docenią. Sama tak robię :D


S: Najważniejsze to być samemu z niej dumnym. Jeśli nie będziemy zadowoleni ze swojej własnej twórczości, to dlaczego mają być z niej zadowoleni czytelnicy?

5. Zawód pisarza - trudny czy łatwy?

D: Trudny. Przynajmniej według mnie. Pisarz pisze po to, żeby być czytany, jeśli tego nie chce, to raczej pisarzem nie powinien być. A żeby ktoś czytał jego dzieła trzeba nie tylko myśleć o swoich potrzebach, pomyśle, ale również o czytelnikach. Pisarz musi znaleźć kompromis między jego wizją a potrzebami jego czytelników. Nie każdemu się to udaje.


S:Trudny. Wiem coś o tym, bo sam napisałem jedną książkę. Leży ona w teczce na półce. Chciałem ją napisać z własnej, nie przymuszonej woli. Jednak napisać coś, co nie będzie uznane za ściąganie z innego pisarza w XXIw. jest naprawdę trudne. Podziwiam wszystkich tych, którzy próbują i publikują nowe powieści.

6. Księgarnia czy biblioteka?

D: Hmmm i to i to. Z biblioteki korzystam bardzo często. Mam dość duże szczęście, bo jest to taka biblioteka, która z nowościami jest na bieżąco. Zarówno Gminna Biblioteka Publiczna, jak i szkolna. A z księgarni kocham korzystać, polować na promocje, przeceny. Ale oczywiście tylko internetowo.


S: Lubię i księgarnie i bibliotekę. Oczywiście fajnie wyglądają książki na własnej, prywatnej półce, ale nie oszukujmy się. Nikt nie wygrał w Totka, żeby każdą książkę sobie kupić. 

7. E-book czy papierowe wydanie?

D: Zdecydowanie papierowe książki. Lubię książki poczuć, dotknąć, powąchać. Do ebooków powoli się przekonuje, ale nigdy nie zmienię.


S: Swoje zdanie na temat e-book'ów wyrażałem już nie raz. Jestem kategorycznie przeciw. Nie potrafię czytać czegoś, co nie pachnie papierem i nie można tego potrzeć ani wydobyć charakterystycznego dla papieru dźwięku przewracania kartki. Pod tym względem jestem staroświecki. 😂😂😂

8. Dlaczego, według Ciebie, uczniowie nie lubią lektur?

D: Według mnie są dwa powody. Po pierwsze, jeżeli w ogóle nie
czytają to swoich przyzwyczajeń z dnia na dzień nie zmienią. Po drugie przez lektury. Ja rozumiem, że powinniśmy poznać klasyki, ale w tej sytuacji muszę się wcielić w nich. Język dość ciężki momentami potrafi zniechęcić.


S: Bo są to książki, które uczniowie mają narzucone. Przyznam się, że sam nie zawsze czytam lektury (przepraszam moją panią profesor, która pewnie to czyta) właśnie z tego powodu. Jest jeszcze jedna sprawa. Lektury kojarzą się ze starymi, zakurzonymi księgami (jak nie zwojami). Odrzuca to nowoczesne pokolenie, które wszystko chce mieć nowe i czyste. 

9. Książka czy film?

D: Książka. A potem film.


S: Book, next movie. 🎬🎬🎬

10. Gdzie najczęściej czytasz?

D: W domu, na łóżku. To moje ulubione miejsce.


S: Na łóżku, w jadalni, na hamaku. Moje ulubione trzy miejsca 💞

11. Jaki gatunek książkowy uważasz za najlepszy?

D: Nie odpowiem na pytanie. Nie ma takiej opcji. Nie jestem nie wiadomo kim, że mam wybierać i wskazać najlepszy. Dla mnie każdy ma inny gust. Ja to szanuję. 


S: Polać osobie wyżej.  Zgadzam się w 100% 


NOMINOWANI:

  1. "Z książką do łóżka"
  2. "Perspektywa książkoholiczki"
  3. "Reading - my love"
  4. "Erato czyta"
  5. "Książkowy Świat Moniki"
  6. "Miasto Książek"
  7. "Dolina Książek"
  8. "Świat ukryty w słowach"
  9. "The Book Hothead"
  10. "Bohater fikcyjny"
  11. "Odurzona Książkami"
PYTANIA:

  1. Cytat, który jako pierwszy przychodzi Ci do głowy, to…
  2. Który bohater literacki najbardziej Ciebie przypomina? W jaki sposób?
  3. Gdybyś mógł/a napisać książkę, jaki byłby to gatunek?
  4. Książka, która mimo pozytywnych opinii innych Ci się nie spodobała?
  5. Czy jesz/pijesz podczas czytania?
  6. Jaki książkowy bohater miałby szanse na zostanie twoim najlepszym przyjacielem w prawdziwym życiu?
  7. Masz raczej duszę artysty, czy sportowca?
  8. Jest wojna. Ty masz skompletować pięcioosobową drużynę, która będzie nas bronić. Których książkowych bohaterów wybierzesz? Dlaczego akurat ich?
  9. Masz możliwość otrzymania książki z dedykacją dla Ciebie. Jaka byłaby to książka?
  10. Jaka jest Twoja ulubiona pora i pozycja do czytania?
  11. Jaka była/byłaby pierwsza książka, którą czytałaś/łabyś swojemu dziecku?
To już wszystko. Mamy nadzieję, że się Wam podobało. Nam było bardzo miło coś takiego zrobić. Fajnie by było, gdyby nominowani też się włączyli do zabawy.


Dominika i Sebastian